20 Mart 2017 Pazartesi

Saçlarımı Sabunla Yıkıyorum

Herkese merhaba :)

Başlıktan da anlayacağınız üzere şampuan ile saçımı yıkama durumuna bir son verdim. Ve artık sabuna geçtim.

Bu radikal kararımın nedeni de hangi şampuanı kullanırsam kullanayım saçlarımda istediğim sonuca ulaşamamak oldu. Cidden hemen hemen her markaya para yatırmışımdır. Ama yok saçlarım hep aynı. Ve bir süre sonra kullandığım şampuanın saç derimi daha fazla kaşındırdığını gördüm.



Tamam dedim bu sefer bırakıcam. Bu bırakmamın bir nedeni de artık doğal ve sağlıklı şeyler kullanmak istememden kaynaklandı. Çünkü saç derime bu kadar fazla kimyasal maddeler sürmek vicdanen beni rahatsız ediyordu. Bir de artık kullandığım şampuanları deterjana benzetiyordum ki içeriklerinin de zaten bir süre sonra hiç masum olmadığını gördüm.

Şampuan yerine ne kullanabilirim diye baktığımda zeytinyağlı defne sabununun oldukça methini duydum. Saçlarda ilk sıra istenilen sonucu vermese de daha sonraları saçı daha sağlıklı yaptığını okudum.

Aslında şampuandan sabuna geçmek benim için oldukça radikal ve korkutucu bir karar olsa de yine de denemek istedim. Markete girdiğimde tesadüfen herkesin önerdiği bitkisel ve sağlıklı olan Mehmet Aydın Zeytinyağlı Defne Sabununu gördüm.


Görür görmez hemen içeriğine baktım. Ve gerçekten içinde hiçbir kimyasal madde yoktu.


Eskilerin kaynattığı sabunların aynısıydı. Diğer markalardaki sabunların içeriğine baktığımda içinde adını bir sürü bilmediğim kimyasallar vardı. Hemen diğerlerini bırakıp bu sabunu aldım.

Cumartesi günü denemeye koyuldum. Saçlarımı sabunla buluşturdum. İlk başlarda saçımı sert yaptı. 2-3 kere daha sürüp yıkadım ve banyodan çıktım. Normalde şampuanı saçımdan ayırmak için litrelerce su dökerdim. Ama sabunda öyle bir şey olmadı. İki üç kere su dökmem saçımın temizlenmesine yetti. Ve oldukça hızlı bir şekilde banyodan çıktım.

Sonuca gelirsek ilk yıkamaya göre bence gayet iyiydi. Sadece şampuana kıyasla azıcık saçım sert geldi ama o da ilk  defa kullandığım içindir. Onun dışında hiçbir absürt bir şey yok. Saçım aksine gayet kolay taranıyor. Ve şaşırtıcı bir şekilde saçlarım kaşınmıyor ve elektiriklenmiyor. Gayet dalgalı ve hoş duruyor.
Ben ilk denemeye göre sanırım şanslı kesimdeyim. Çünkü bazıları 6-7 yıkamadan sonra memnun kalıyormuş ama ben ilk yıkamada bayıldım.

Bu sabun sadece saça değil yüzüme de iyi geldi. Yüzüm banyodan çıktıktan sonra daha aydınlık ve daha canlı duruyor.Kokusu ise muhteşem. Saçlarım çok çabuk şekil aldı.

Bu sabunu hemen karşı marketimizde buldum. İçinde orta boyda toplam üç kalıp sabun çıktı. Fiyatı altı lira kadardı. Eğer bulamazsanız internetten sipariş verebilirsiniz.

Bir öneri olarakda saçlarınızı banyodan çıktıktan sonra tarayın çünkü sabundan sonra daha zor taranıyor. İlerleyen günlerde izlenimlerimi yazmaya devam edeceğim :)

16 yorum:

  1. En güzeli en doğalıdır her zaman..biz de vücut şampuanlarını bıraktık bu yayını gördüğüm iyi oldu ben de onunla ilgili yazayım belki daha fazla insan bu akıma katılır zira hem çok sağlıklı hem de daha ucuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle :) Yayınınızı bekliyorum :)

      Sil
  2. pekiii o zaman defne sabunu bulalııım :)

    YanıtlaSil
  3. Diğer izlenimleri de merakla bekliyoruum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah en kısa sürede yazacağım :)

      Sil
  4. bende kullandım ama böyle saçlarımı yağlı yağlı kalıp gibi yaptım bıraktım o yüzden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk defa kullananlar bunun olduğunun söylüyorlar.Ama dediğim gibi burada sabunun markası ve içeriği de çok önemli. Birde belirli bir süre geçmesi gerekiyor saçın alışması için. Ben çok memnun kaldım. İlerleyen günlerde izlenimlerimi yazacağım :)

      Sil
  5. Benim ablamda ara ara yıkar. Benim saçlarım kalın olduğu için pek cesaret edemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim saçlarımda baya kalın ama yinede denemek istedim:)

      Sil
  6. Zeytin yağlı doğal sabunlarla yıkamayı denemiştim bir dönem. Fakat bir süre sonra sertleştiriyor saçı. Helal sertifikası olan bazı şampuanları kullanıyorum şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet saçı sertleştirme gibi bir durumu var inşallah ilerleyen günlerdede izlenimlerimi yazacağım :)

      Sil
  7. gördün müü ama son yazımıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmez olur muyum çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Deep in blogundan geldim sizi takibe aldım paylaşımlarınızın hepsini beğeni ile gezdim emeğinize sağlık ama maalesef bende saçlarımı organİk diye aldığım şampuan veya dökülmeyi önleyen şampuanlara eczacımızın vitamin takviyesi yapması ile yıkıyorum sabun kullanamadım .Her şey gölünüz ce olsun.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerlidir. Laubali ve blog tanıtımı gibi yorumlarsa gözümde sevimsizdir.